-
A
+
Kontrast
Strona Główna
Porady
Żywotność systemu termoizolacji i gwarancja producenta. Na co zwrócić uwagę?
nowy
8 stycznia 2023

Żywotność systemu termoizolacji i gwarancja producenta. Na co zwrócić uwagę?

System ETCIS – to jest kompleksowy system poprawiający właściwości termoizolacyjne ścian pionowych zarówno nowych, jak i istniejących budynków. W skład takiego systemu zazwyczaj wchodzi klej do klejenia płyt termoizolacyjnych i zatapiania siatki, farba podkładowa , tynk cienkowarstwowy, materiał termoizolacyjny, siatka do warstwy zbrojonej, preparat do gruntowania ścian przed przyklejaniem ocieplenia, kołki do dodatkowego stabilizowania materiału ociepleniowego.

Szacuje się, że systemy ETICS mają żywotność 25 lat. Niestety, szacowany okres użytkowania nie może być wymagany w ramach gwarancji udzielonej przez producenta ETICS. Żywotność systemu zależy od wielu czynników, które są poza kontrolą producenta. Producenci systemów udzielają gwarancji na okres od 2 do 5 lat. Udzielenie gwarancji i zapewnienie oczekiwanej żywotności ETICS jest uzależnione od użytkowania i konserwacji zgodnie instrukcją. Użytkownicy i właściciele muszą być poinformowani przez firmę wykonawczą (zwana dalej „wykonawca) i być w pełni świadomi szkodliwości nieautoryzowanej ingerencji w system oraz wpływu takich ingerencji na udzielone gwarancje i czas życia ETICS.

Gwarancja prawna producenta ETICS nie ma zastosowania do wad spowodowanych nieprawidłowym montażem lub wad spowodowanych innymi niż normalnie użytkowanie lub przewidywalne skutki. Wykonawca umożliwi producentowi ETICS, na podstawie pisemnej umowy, sprawdzenie zgodności procesu instalacji systemu z zaleceniami producenta ETICS. W wyniku przeprowadzonej kontroli zostanie spisany odpowiedni protokół.

O czym jeszcze warto pamiętać?

  • Ocieplenie metodą ETICS powinno być wykonane zgodnie z instrukcją ETICS i dokumentacją budowlaną, które są integralną częścią budynku.
  • Należy użyć kompletnego systemu ETICS od jednego producenta wraz ze wszystkimi komponentami, określonymi i opisanymi w jego dokumentacji.
  • Należy sprawdzić dostarczone materiały oraz zgłosić wady w dostawie niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki i nanieść odpowiednie uwagi na dowodzie dostawy.
  • Wady ukryte powinny być reklamowane jak najszybciej, lecz nie później niż w ciągu 5 dni od daty wykrycia. Wszystkie reklamacje powinny być złożone w formie pisemnej, a wraz z reklamacją należy przekazać następujące dokumenty:
    • Dokumentacja systemu ETICS, dokumentacja budowlana i dokumentacja projektowa, jeśli jest wymagana.
    • Zestaw dokumentów potwierdzających, że system izolacji został dostarczony jako kompletny system od jednego producenta.
    • Pisemne potwierdzenie przeprowadzonych inspekcji oraz dziennik budowy.

 

 

 

Zobacz również

2024/01/19
Płyta termoizolacyjna EUROPIR® DUAL dla elewacji z płytka klinkierową
Płyta termoizolacyjna EUROPIR® DUAL to innowacyjny produkt, który łączy w sobie sztywną piankę PIR bez okładziny, przeznaczoną specjalnie do ocieplania elewacji wykańczanych płytkami klinkierowymi. Specjalnie zaprojektowane prowadnice montażowe po obu stronach płyt DUAL ułatwiają aplikację trzech różnych rodzajów płytek klinkierowych RF, NF, WDF (250 x 65 mm, 240 x 71 mm, 210 x 65 mm). […] (...)
Czytaj Wpis
2023/01/09
Jak porównać jakość materiałów izolacyjnych?
Na rynku jest wiele produktów termoizolacyjnych.  Jak w prosty i obiektywny sposób dobrać najbardziej odpowiedni dla nas materiał dociepleniowy?  (...)
Czytaj Wpis
2023/01/08
Żywotność systemu termoizolacji i gwarancja producenta. Na co zwrócić uwagę?
System ETCIS – to jest kompleksowy system poprawiający właściwości termoizolacyjne ścian pionowych zarówno nowych, jak i istniejących budynków. W skład takiego systemu zazwyczaj wchodzi klej do klejenia (...)
Czytaj Wpis
EUROPIR® Copyright © 2023